Geloofsgesprek over de liefde in het gezin

31 juli 2018

Op zondag 26 augustus zijn Annemiek Buijs en Brechje Loenen te gast bij Leo Fijen in het Geloofsgesprek. Annemiek Buijs is pastoraal werker. Brechje Loenen is diocesaan medewerker gezinspastoraat. Ze spreken over de activiteiten voor gezinspastoraat en over de liefde in het gezin.

“Je groeit aan elkaar in het huwelijk,” vertelt Annemiek. “Je groeit van de voorspoed en je groeit van de tegenspoed. Van dat laatste groei je in de diepte.” Beiden vertellen dat God de liefde in hun eigen gezinsleven draagt en aanvult. En ze vertellen hoe belangrijk activiteiten met gezinnen zijn in parochies. Brechje: “Geloven mag een feest zijn, waarbij het echt over Jezus gaat en je samenkomt met leeftijdsgenoten, want dat heb je nodig.”

• Bekijk de uitzending op zondag 26 augustus om 10.15 uur op NPO2
  • Aansluitend wordt om 10.30 uur de mediaviering uitgezonden vanuit de basiliek H. Johannes de Doper. Pastoor Han Akkermans van de H. Catharinaparochie is de celebrant