Geslaagde vastenmaaltijd in Putte (Vastenestafette)

13 maart 2017

De parochiekern Sint Dionysius te Putte ziet terug op een geslaagde vastenmaaltijd. De parochiekern doneerde dinsdag 7 maart 2017 een bedrag van 225 euro aan de Vastenactie.

“We waren met dertig personen bij elkaar,” vertelt Eduarda Helinski. “Onze avond hebben een vast stramien. Jeroen Houben, voormalig pastoraal werker in de regio, leidt de avond. Hij opent met gebed en het zingen van een lied. Daarna eten we een kop soep. Na het eten kijken we samen naar een film over het projectland, dit keer El Salvador. We waren onder de indruk van de ellende daar en de uitzichtloze situatie waarin jongeren leven. Na de film nuttigen we onze tweede kop soep. Tot slot bidden we een dankgebed.”

“We zoeken altijd naar een soep die aansluit bij het projectland,” vervolgt Eduarda. “Dit jaar was dat niet eenvoudig. Het hoofdgerecht in El Salvador is namelijk vlees en dat hoort niet bij de veertigdagentijd. De soep is helemaal opgegaan. We kijken terug op een zinvolle avond.”