Gezinsdag in Cadzand-Bad

19 juni 2020

Het Sint Franciscentrum houdt op 11 juli 2020 een gezinsdag in de strandkerk in Cadzand-Bad. De dag begint om 10.00 uur en eindigt om 13.00 uur. De gezinsdag zal in het teken staan van communicatie. De sprekers zijn Dennis en Sascha Peters en zij zullen hun ervaringen delen en met de deelnemers ingaan op mogelijke valkuilen én oplossingen voor betere communicatie.

Dennis Peters werkt als communicatieverantwoordelijke bij de internationale kerkelijke hulporganisatie Kerk in Nood. Voor het echtpaar is communicatie een manier om elkaar te begrijpen. Ze staan stil bij de valkuilen binnen een relatie en vragen zich af welke rol God in een relatie speelt. Ook laten zij zien hoe zij kracht putten uit het katholieke geloof.

Op een steenworp afstand van zee en strand
De gezinsdag biedt een afwisselend programma. Naast de inleidingen is er ruimte voor uitwisseling en ontmoeting. Er is een eucharistieviering met kapelaan Jochem van Velthoven en wordt er samen geluncht. Tijdens de inleiding is er een programma voor de kinderen. In de middag kunnen de gezinnen er nog een dagje strand en duinen aan vastplakken. De strandkerk ligt op een steenworp afstand van de zee en het strand.

Vanwege de coronamaatregelen wordt de dag in de open lucht gehouden. Dit houdt onder meer in dat iedereen eigen lunch meeneemt en voor de kinderen eigen pakjes drinken. Gezinnen blijven bij elkaar zitten en houden 1,5 meter afstand van andere gezinnen.

Belangstellenden dienen zich vooraf aan te melden. Indien de dag wegens slechte weersomstandigheden niet kan doorgaan bericht het Sint Franciscuscentrum de deelnemers hierover persoonlijk. Bij goed weer vindt de dag plaats in Strandkerk, Noorddijk 2, 4506 JE Cadzand-Bad.

Gezinsdag in 2019