Gratis download Bisdommagazine ‘Geloven in de parochie’

22 juni 2016

Recent is een speciale editie van het Bisdommagazine verschenen. De uitgave is gewijd aan de Lievevrouweparochie in Bergen op Zoom. Het Magazine wordt onder meer verspreid bij de Maria Ommegang die plaatsvindt op zondag 26 juni.

Enkele jaren terug moest de Lievevrouweparochie noodgedwongen twee van de vier kerkgebouwen sluiten en het pastoraal team terugbrengen naar 2,6 fte. Het Magazine beschrijft de keuzes die de parochie maakte en vooral hoe daarbij werd ingezet op dialoog en openheid voor nieuwe kansen.

Daarbij werd enerzijds ingezet op het begeleiden van parochianen in het loslaten van de vertrouwde kerkplek. Anderzijds werd gezocht naar nieuwe initiatieven om het gevoel te krijgen van een nieuwe start.

Het Magazine kan gratis worden gedownload. Parochies in het bisdom van Breda kunnen gratis exemplaren van het magazine bestellen via magazine@bisdombreda.nl.

Rectificatie: In het Magazine is een foute aanduiding geplaatst over de plaats en de tijd waarop Rud Smit zijn 50-jarig priesterjubileum viert. Dit wordt gevierd op zaterdag 25 juni om 19.00 uur in de Gertrudiskerk.