Gratis spandoek ‘Welkom in de kerk’ voor snelle aanmelders Kerkproeverij

20 juni 2019

Parochies die zich voor 1 augustus aanmelden als deelnemer aan Kerkproeverij 2019, krijgen begin september een gratis spandoek toegestuurd. Daarop staat ‘Welkom in de kerk’, zonder verdere titel of datum zodat het doek ook bij andere gelegenheden te gebruiken is. Kerkproeverij wordt landelijk gehouden in het weekend van zaterdag 28 en zondag 29 september 2019.

Missionair
“Een spandoek met de tekst ‘Welkom in de kerk’ daagt parochies uit actief na te denken over hoe gastvrij hun kerk is voor nieuwe bezoekers,” zegt Ben Hartmann, directeur van het Sint Franciscuscentrum. “Het is een kans om stappen te zetten een missionaire parochie te vormen.” Op 24 en 25 maart 2020 houdt het Bisdom Breda een conferentie over parochievernieuwing. Het onderwerp gastvrijheid heeft een belangrijke plaats op de conferentie.

Gratis spandoek: aanmelden vóór 1 augustus
Kerkproeverij wordt landelijk gehouden in het weekend van zaterdag 28 en zondag 29 september 2019. Een andere datum kiezen kan ook, dat is aan de parochies zelf. Wel concentreert de landelijke publiciteit rondom deze activiteit zich op genoemd weekend. Het gratis spandoek is een idee van de landelijke interkerkelijke werkgroep voor Kerkproeverij en wordt financieel mede mogelijk gemaakt door het protestantse fonds Maatschappij van Welstand.

Andere materialen
Parochies die zich willen aanmelden en zich verder willen voorbereiding op het weekend van Kerkproeverij, kunnen daarvoor terecht op www.kerkproeverij.nl. Daar zijn diverse materialen gratis te downloaden.