Homilie mgr. Liesen bij de uitvaart van mgr. Ernst

31 mei 2017

Op maandag 29 mei nam het Bisdom Breda in de H. Antoniuskathedraal afscheid van mgr. Ernst. Mgr. Liesen was hoofdcelebrant in de eucharistieviering en hield de homilie. De Schriftlezingen waren geïnspireerd door de wapenspreuk van mgr. Ernst: Christus heri et hodie (Christus is dezelfde gisteren en vandaag).

Mgr. Liesen: “Als Christus steeds dezelfde is, ‘laat je dan niet van de wijs brengen’ zegt de brief aan de Hebreeën. Wat is dat ‘de wijs’? De ‘wijs’: dat is een bepaalde wijze-van-doen, een bepaalde manier van doen, die als leidend beginsel meegaat in de kerk door de tijd. Wat is die wijze-van-doen van Christus, die mgr. Ernst wilde vasthouden, en waarop hij zijn leven en werk in de kerk wilde bouwen, en waar hij zijn wapenspreuk van heeft gemaakt?”

Lees de homilie van mgr. Liesen.

(Foto: Ramon Mangold)