Inspiratiedag voor ‘Back to Church: Kerkproeverij’

7 maart 2019

In 2019 vindt opnieuw een ‘Back to Church: Kerkproeverij’ plaats. In het weekend van 28 en 29 september nodigen katholieke parochies en protestantse kerken gasten uit om (weer) mee te gaan naar de kerk. Parochies zijn vrij om ‘Back to Church: Kerkproeverij’ op een andere dag te organiseren mocht dat beter uitkomen in de eigen planning.

Parochies die mee willen doen met de actie kunnen zich laten inspireren op vrijdag 12 april. Op die datum wordt in Hilversum een Inspiratiedag gehouden. Spreker is hoogleraar en lekendominicaan Erik Borgman. Hij zal ingaan op onderwerpen als de plek van de Kerk in de samenleving en de plek van gelovigen in de huidige maatschappij vol uitdagingen. Daarnaast zijn er diverse praktische workshops rond de vraag hoe je een gastvrije, uitnodigende kerk kunt zijn.

In deze video geeft Arjen Bultsma drie goede redenen voor parochies om mee te doen met dit initiatief. Arjen Bultsma is kernteamlid van ‘Back to Church: Kerkproeverij’.

‘Back to Church: Kerkproeverij’ is een van oorsprong Anglicaanse actie, die door de Raad van kerken in Nederland is geïntroduceerd. In 2019 wordt de actie hier voor het derde jaar gehouden. De actie is een initiatief van de Raad van Kerken, IZB en MissieNederland. Het heeft als mediapartners KRO-NCRV en EO.