Jongeren actief aan de slag met diaconie

24 november 2009

In het weekend van 20 tot en met 22 november vond voor de zesde keer Diaconaction plaats. Katholieke jongeren uit Goes, Middelburg en Vlissingen verzorgden zondag 22 november vanuit de Middelburgse studio van Ziekenomroep Walcheren een uitzending voor de patiënten van het Admiraal de Ruyterziekenhuis in Vlissingen. Dit deden ze samen met een presentator van deze omroep. De jongeren lieten muziek beluisteren die veel voor hen betekent. Hierover werden ze geïnterviewd. Op deze manier hoopten ze iets voor de zieken te kunnen betekenen.

Het jongerenpastoraat Walcheren zet zich in het weekend van DiaconAction elk jaar in. In 2007 werd een rommelmarkt georganiseerd waarvan de opbrengst bestemd was voor Pater Daalhuizen om zijn werk in Brazilië te ondersteunen. In 2008 werden er Sinterklaasliedjes gezongen in een verzorgingshuis om de ouderen een gezellige middag te bieden.

Met DiaconAction gaan groepen katholieke jongeren in hun eigen regio aan de slag om anderen te helpen. Zij tonen zo het diaconale gezicht van de Kerk. Diaconaction is een activiteit van Jongkatholiek, de afdeling Jeugd en Jongeren van de Nederlandse kerkprovincie.