Jongerenbijeenkomst 17 februari 2013 te Goes

25 februari 2013

Op zondag 17 februari kwamen 16 jongeren vanuit het hele Bisdom in Goes samen voor de maandelijkse jongerenbijeenkomst, georganiseerd door het bisdom.

Bijeenkomst wjd–ambassadeurs met bisschop
Voorafgaand aan deze bijeenkomst vond een ontmoeting plaats tussen de wjd-ambassadeurs van het bisdom en bisschop Liesen. De bisschop sprak met de jongeren over hun ambassadeurschap. Hij gaf aan dat het geen gemakkelijke, vanzelfsprekende taak is, en dat er veel van de jongeren gevraagd wordt. Het is namelijk in deze tijd niet gemakkelijk om uit te komen voor je geloof, en de omgeving stelt kritische vragen. Het is echter wel belangrijk om als ambassadeur uit te komen voor je geloof, en dit te delen met anderen. Hij gaf de jongeren mee een transparant leven te lijden, waarin het geloof een belangrijke rol speelt en geuit mag worden.

‘Lumen gentium’
Ook in de bijeenkomst met de andere jongeren bracht de bisschop dit ter sprake. Het thema van deze middag wat de constitutie ‘Lumen gentium’. Dit thema is gekozen in het kader van het Jaar van Geloof. Alle jongerenbijeenkomsten hebben een thema dat hiermee te maken heeft. De bisschop leert de jongeren over dit document, dat over Christus de Kerk, en de inrichting van de Kerk gaat. De openingswoorden van ‘Lumen gentium’ verwijzen naar Jezus Christus, het licht van de volkeren.

Maandelijkse bijeenkomsten
Iedere maand vinden er in het bisdom jongerenbijeenkomsten plaats, waar alle jongeren van harte welkom zijn. 24 maart 2013 is Wereldjongerendag. In aanloop naar de Wereldjongerendagen in Rio de Janeiro viert het bisdom van Breda deze dag samen met bisdom Rotterdam in Nieuwerkerk a/d IJssel. Alle jongeren (ook diegene die niet meegaan naar Rio de Janeiro) zijn van harte welkom om mee te gaan. De eerstvolgende reguliere jongerenbijeenkomst vindt plaats op zondag 14 april 2013. Dan zijn de jongeren te gast op Bovendonk, te Hoeven (aanvang 15.00 uur)

Meer informatie over de activiteiten voor jongeren is verkrijgbaar bij Nancy van der Zande, projectmedewerker Jongeren bisdom van Breda. (T 076-5223444, E Nvdzande@bisdombreda.nl).