Jubileum Jules Jansen

4 juni 2013

Op vrijdag 31 mei vierde Jules Jansen dat hij zestig jaar pastorale arbeid mocht verrichten in en voor het bisdom van Breda.

Dit gebeurde tijdens een eucharistieviering in de Willibrorduskerk te Teteringen om 14.30 uur. Dit 60-jarige jubileum van inzet voor de Kerk van Breda valt samen met het 40-jarige huwelijksjubileum dat Jules Jansen en zijn vrouw in april 2013 vierden. In de eucharistieviering werd stil gestaan bij beide jubilea.

“In deze lange periodes hebben wij ons steeds mogen verheugen in een goede gezondheid en is ons groot leed bespaard gebleven. Allemaal redenen tot grote dankbaarheid,” aldus Jules en Tiny Jansen, die de giften die zij mochten ontvangen bij dit dubbeljubileum bestemden voor de Teteringse instelling Tools to Work.

Deze organisatie werkt aan revisie van gereedschappen, waaronder naaimachines, breimachines, fietsen, printers en niet te oude computers. Iedereen moet de kans hebben om deel van de maatschappij uit te maken en een zelfstandig bestaan op te kunnen bouwen, is de visie van Tools to Work. Enerzijds is het opknappen van de goederen in de werkplaats het ‘gereedschap’ voor sociale activering in Nederland en anderzijds kunnen mensen in ontwikkelingslanden met de opgeknapte goederen weer een eigen inkomen verdienen.

De instelling heeft zijn wortels in de de Derde Wereld Werkplaats die in 1987 werd opgericht door de broeders van de congregatie van de s.v.d. in Teteringen.