Kantoor vicariaat Middelburg verhuisd

5 december 2013

Per 1 december 2013 is het kantoor van het vicariaat Middelburg gevestigd aan de Burgemeester Stulemeijerlaan in Bergen op Zoom. Het vicariaat heeft hierover eind november een brief laten uitgaan. De verhuizing hangt samen met de benoeming van vicaris Verbeek tot pastoor van de Lievevrouweparochie te Bergen op Zoom.

De vestigingsplaats van het vicariaat is gekoppeld aan de woonplaats van de vicaris. Vicaris Paul Verbeek is vanwege zijn benoeming tot pastoor verhuisd naar de pastorie van de Lievevrouweparochie te Bergen op Zoom. Bisschop Liesen benoemde vicaris Paul Verbeek per 1 september 2013 als pastoor van de Lievevrouweparochie in Bergen op Zoom.

Paul Verbeek is voor 0,5 fte bisschoppelijk vicaris, waarnemend pastoor voor de H. Maria Sterre der Zee-parochie, en voor 0,5 fte pastoor van de Lievevrouweparochie. Diaken Egbert Bornhijm is voor 0,8 fte stafmedewerker vicariaat en voor 0,2 fte diaken in het samenwerkingsverband De Bron-Onze Lieve Vrouw in het Woud.

Zij worden ter zijde gestaan door de secretaresse van het vicariaat, José Kamps, die voor 0,25 fte aan het vicariaat verbonden blijft. Zij is bereikbaar op maandag en donderdag van 9.30 tot 14.00 uur.

De vicaris en stafmedewerker hebben door de verhuizing de verdeling van de werkzaamheden met betrekking tot de parochiële samenwerkingsverbanden opnieuw onder de loep genomen. De verdeling is als volgt:

• Vicaris Paul Verbeek: Lievevrouweparochie, H. Maria Sterre der Zee-parochie en samenwerkingsverband Halsteren-Steenbergen.
  • Satfmedewerker diaken Egbert Bornhijm: Boven de Schelde, Wouw-de Bron, West- en Midden Zeeuws Vlaanderen, Roosendaal, Rucphen en de H. Bernardus van Clairvaux-parochie.

Het nieuwe adres van vicariaat Middelburg per 1 december 2013 is: Burg. Stulemeijerlaan 8, 4611 EE te Bergen op Zoom.