Kerstvieringen op internet

13 december 2006

De katholieke website Isidorusweb (www.isidorusweb.nl) heeft op haar website een overzicht gepresenteerd van enige honderden parochies in Nederland waar vieringen tijdens de Kerstdagen zijn bij te wonen. Hiermee is op een website een handzaam overzicht van kerkdiensten bijeengebracht.

“Met Kerstmis komen de meeste mensen in de kerk. Vijf keer zoveel als normaal. Bij elkaar willen een paar miljoen Nederlanders, naast de commercie en het geven van cadeaus, het gevoel van Kerst meemaken in een kerk. Daarom hebben we parochies gevraagd mee te helpen om een overzicht te maken van alle kerstdiensten. En dat loopt storm: in een paar dagen hebben ruim 350 parochies hun vieringen doorgegeven. En dat aantal groeit dagelijks”, aldus initiatiefnemer Eric van den Berg van Isidorusweb. Via de website kunnen parochies hun kerstactiviteiten doorgeven. De vieringen worden bekeken en daarna op de Isidorusweb gepubliceerd.

Op deze site zijn ook verschillende parochies in het bisdom Breda te vinden.