Kostersbijeenkomsten 2015 over de Goede Week en Pasen

26 januari 2015

Op 23 en 25 februari vinden kostersbijeenkomsten plaats over de vieringen van de Goede Week en Pasen. “Op de laatste gehouden kosterscursus, in oktober 2014, werd door verschillende deelnemers het verzoek gedaan om nadere informatie te mogen krijgen over de Goede Week en Pasen,” schrijven pastoor Peter de Rooij en diaken Wim Tobé (voorzitter Diocesane Commissie voor Liturgie) in de uitnodigingsbrief.

Daarom wordt nu nader ingegaan op de vieringen van de Goede Week en Pasen en vooral op de activiteiten, die van de kosters verwacht mogen worden.

Per vicariaat wordt de bijeenkomst tweemaal aangeboden, eenmaal overdag en eenmaal in de avond.

De bijeenkomsten zijn:

• Maandag 23 februari in het parochiecentrum De Ark te Rilland, Hontestraat 6
    De bijeenkomst wordt aangeboden ’s middags van 14.00-16.00 uur en ’s avonds van 19.30-21.30 uur
  • Woensdag 25 februari in het parochiecentrum H. Michaelkerk te Breda, Hooghout 67

Kosters en andere belangstellenden zijn van harte welkom. Indien dag en tijdstip in het eigen vicariaat niet gelegen komt, dan is men van harte welkom op de bijeenkomst in het andere vicariaat.

“Ook deze keer kunnen deelnemers liturgische voorwerpen meenemen die bijzonder of merkwaardig zijn en die op één of andere manier te maken hebben met de Goede Week of Pasen. We zullen daar graag tijdens de bijeenkomsten samen nader naar kijken,” aldus de schrijvers van de brief die de bijeenkomsten zullen leiden.

Aanmelding
Verzocht wordt aan te melden voor deze bijeenkomsten vóór donderdag 19 februari via E opgave@sintfranciscuscentrum.nl