Laatste loodjes in vastenestafette

10 april 2017

Op donderdag 6 april legden de wandelaars van Geertruidenberg de laatste 5 kilometer af van hun reeks wandelingen. Elke donderdag tijdens de Veertigdagentijd maakten ze een wandeling. De opbrengst was bestemd voor de Vastenactie. “In totaal hebben we 255 euro bijeengebracht,” vertelt Maria Heesters, de coördinatrice van de groep. “We hebben in tegenstelling tot vorige jaren onszelf gesponsord.” De laatste keer voerde de tocht naar Raamsdonksveer. Met een goed gesprek en een gezellige bak koffie in de bijruimte van de kerk sloot de groep de cyclus van vijf wandelingen af.

De vastenestafette gaat de laatste dagen in. Op woensdag 12 april wordt hij officieel afgesloten met de viering van de chrismamis. De chrismamis vindt dit plaats om 19.00 uur in de parochiekerk van Sint Bavo, Sint Bavostraat te Rijsbergen. Na afloop van de viering  bestaat er gelegenheid elkaar te ontmoeten bij Ontmoetingscentrum “De Koutershof”, Koutershof 4, 4891 CV Rijsbergen. Dit ligt naast de Sint Bavokerk.

Iedere parochie of instelling en elk klooster wordt vriendelijk gevraagd om naar de Chrismamis een kleine gave mee te brengen. De caritas Rijsbergen-Zundert heeft twee projecten uitgezocht: de Kledingbank Zundert en De Wensboom van het Amphia ziekenhuis.

(Foto: Patrick Goossens, flickr.com)