Livestreams: vieringen paastriduüm met bisschop Liesen

7 april 2020

De Chrismamis van het Bisdom Breda zal op woensdagavond 8 april om 19:00 uur worden gelivestreamd vanuit de Sint Antoniuskathedraal van Breda. De viering met bisschop Liesen is te volgen via het YouTubekanaal van het Bisdom Breda en is mee te volgen via het online misboekje (pdf).

Paastriduüm
Naast de Chrismamis worden ook vieringen van het paastriduüm gelivestreamd. Het Paastriduüm is de periode die begint met de avondmis van Witte Donderdag en loopt tot en met de vespers van Paaszondag. Deze dagen vormen het hoogtepunt van het kerkelijk leven: het lijden, de dood en de verrijzenis van Jezus Christus worden herdacht.

Wegens de maatregelen rondom het coronavirus worden de vieringen van het paastriduüm dit jaar in besloten kring gevierd. De vieringen met bisschop Liesen kunnen worden gevolgd via het YouTube-kanaal van het Bisdom Breda.

• Chrismamis (8 april): 19.00 uur – download het misboekje (pdf)
  • Avondmis van Witte Donderdag (9 april): 19.00 uur – Download de lezingen (pdf)
  • Goede Vrijdag van het lijden en sterven van de Heer (10 april): 15.00 uur
  • Verrijzenis van de Heer, in de heilige nacht: paaswake (11 april): 21.00 uur
  • Verrijzenis van de Heer, dagmis (12 april): 10.30 uur

H. Antoniuskathedraal
Via deze webpagina van Parochie Breda Centrum is materiaal beschikbaar om thuis de liturgie mee te vieren. Bij elke viering staat een link naar de livestream of de uitzending op NPO2, een link naar het getijdengebed, een korte overweging bij de lezingen, materiaal om met (klein)kinderen aan de slag te gaan en de gebedsintenties van de parochie.

De H. Antoniuskathedraal is dagelijks geopend van 12.00 tot 13.30 uur voor stil gebed of om een kaarsje te kunnen opsteken. Op donderdag en zondag is van 12.00 tot 13.00 uur bovendien ook het H. Sacrament uitgesteld ter aanbidding, behalve op Witte Donderdag. Bij alle bezoeken aan de kathedraal wordt gevraagd de algemene regels in acht te nemen wat de hygiëne betreft en het afstand houden tot elkaar (tenminste 1,5 m).

Verder lezen