Maria trekt door het bisdom

13 juni 2017

Vanaf 13 mei 2017 maken twee beelden van Onze Lieve Vrouw van Fatima een rondtocht door het Bisdom Breda.

In het vicariaat Breda deed het Mariabeeld met Pinksteren de heilige Laurentiuskerk in Dongen aan. Daar bleef het een week. “In de liturgie hebben we kort stilgestaan bij dit beeld,” vertelt Kees van de Maden. “We hebben er bloemen bij gezet en tijdens de eucharistievieringen bewierookte de celebrant het beeld.”

In Bergen op Zoom staat het Mariabeeld nu in de Gertrudiskerk. “Daar is nu de tentoonstelling ‘Maria leeft’, vertelt pastoor-vicaris Paul Verbeek. “Hier staan de verschillende Mariabeelden die tijdens de Maria-ommegang op zondag 25 juni 2017 door de stad zullen trekken. Het beeld van Onze Lieve Vrouw van Fatima is vanwege het eeuwfeest van de verschijningen speciaal met bloemen versierd.”

De Gertrudiskerk in Bergen op Zoom is van dinsdag tot en met zondag voor bezoek geopend van 13.00 tot 16.30 uur.

(Foto: Ramon Mangold)