Mgr. Liesen nodigt 350 pelgrims bisdombedevaart uit voor ontmoeting op 21 september

5 september 2014

“Op zaterdag 18 oktober zullen wij samen, ongeveer 350 pelgrims in zeven bussen, de diocesane bedevaart aanvangen. De komende zes weken mogen we hier al steeds meer naartoe leven. Dat willen we ook gezamenlijk doen.” Dit schrijft bisschop Liesen in een brief aan pelgrims die meegaan op de bisdombedevaart naar Polen.

De bisschop nodigt de pelgrims daarom uit voor een ontmoeting op zondagmiddag 21 september.

De eerste stappen van de bedevaart
Bisschop Liesen: “Op die middag zullen wij letterlijk de eerste stappen zetten op weg naar de bedevaart naar Polen, in de voetsporen van de heilige paus Johannes Paulus II. We verzamelen bij de Poolse Mariakapel in het centrum van Breda. Daarna wandelen we naar het nabijgelegen huis van de congregatie ‘Alles voor Allen’.”

Op beide plekken is een kort programma voorzien.

Het is een diocesane bijeenkomst voor kennismaking en ontmoeting. In zijn brief aan de pelgrims kondigt de bisschop aan dat zij die middag iets zullen meekrijgen “waarmee u de komende weken zichtbaar kunt toeleven naar de bedevaart”. Wat dit is, vermeldt de brief nog niet. Wel dat pelgrims die verhinderd zijn het later zullen ontvangen.

Ontmoeting zondag 21 september voor pelgrims
15.00 uur: Samenkomst bij de Poolse Mariakapel met een afbeelding van de Poolse Madonna gebaseerd op een icoon van de Zwarte Madonna van Czestochowa (hoek Wilhelminasingel en Lovensdijkstraat). U kunt parkeren op het Chasséveld (100 m.).
15.20 uur: Korte wandeling naar de congregatie ‘Alles voor Allen’, Mgr. Hopmansstraat 2 te Breda 800 m).

Pelgrims worden verzicht zich aan te melden bij het secretariaat van het bisdom T 076 5223444 of bij voorkeur E secretariaat@bisdombreda.nl

De Mariakapel met de afbeelding van de Poolse Madonna, in het centrum van Breda. (Foto: R. Mangold)