Nederlandse bisschoppen lanceren website Vierpinksteren.nl

7 mei 2021

Met de website Vierpinksteren.nl roepen de Nederlandse bisschoppen op om Pinksteren te vieren. Met Pinksteren, dit jaar op 23 mei,  viert de Kerk de voltooiing van Pasen door de uitstorting van de Heilige Geest over de apostelen. ‘Pinksteren’ komt van het Griekse pentèkostè, dat ‘vijftigste’ betekent. Het is de vijftigste en laatste dag van de Paastijd, die begint op Paaszondag. Vanwege coronamaatregelen bestaat de kans dat er geen plek is in de kerken. De oproep is om vooral toch Pinksteren te vieren en desnoods de vieringen via livestream of televisie te volgen.

De website volgt op de eerdere campagnes Vierkerstmis.nl en Vierpasen.nl. Op Vierpinksteren.nl kunnen bezoekers zoeken naar de website van de parochie in de eigen woonplaats om daar te kijken of men gedurende deze periode bij een van de vieringen kan zijn en wat daarvoor gedaan moet worden. Op de website zijn verschillende links en downloads die helpen om de Paastijd en Pinksteren ook thuis (mee) te kunnen vieren.