Nieuwe data informatiebijeenkomsten in parochies rond de bisdombedevaart

11 maart 2014

Op de speciale pagina over de bisdombedevaart op deze site zijn nieuwe data gepubliceerd van informatiebijeenkomsten in parochies in het bisdom. De bijeenkomsten worden gehouden samen met Pelikaan Reizen.

Informatiebijeenkomsten in parochies

• 11 maart informatiebijeenkomst Mariakerk Oosterhout (19.30 uur Wilhelminalaan 63)
  • 17 maart informatiebijeenkomst in de Anthonius Abtkerk in Terheijden (19.30 uur, Markstraat 2 in Terheijden)
  • 25 maart informatiebijeenkomst in de Sint Elisabethparochie Raamsdonksveer (20.00 uur – Parochiecentrum Raamsdonksveer, St. Jozeflaan 1b, tegenover de zij-ingang van de kerk, naast de pastorie en achter de Dela)
  • 25 maart informatiebijeenkomst in de O.L.V kerk Roosendaal (14.00 uur Klooster Onze Lieve Vrouwekerk, Kade 23 te Roosendaal)
  • 26 maart informatiebijeenkomst in de R.K. Kerk Dussen (20.00 uur, Vrijheidsplein 1)
  • 22 april informatiebijeenkomst in de O.L.V kerk Roosendaal (19.00 uur Klooster Onze Lieve Vrouwekerk, Kade 23 te Roosendaal)

Overige data en bijeenkomsten

• 18 maart (19.30 uur) en 25 maart (20.00 uur) twee leesavonden in de pastorie in Hulst van de H. Maria Sterre der Zee parochie rond de roman ‘De jongen in de gestreepte pyjama’ van auteur John Boyne
  • zondag 27 april heiligverklaring door paus Franciscus van paus Johannes XXIII en paus Johannes Paulus II
  • zondag 4 mei een diocesane bijeenkomst bij gelegenheid van de heiligverklaring van de pausen, om 15.00 uur in de H. Antoniuskathedraal in Breda. Tijdens deze bijeenkomst zal vicaris Paul Verbeek verslag doen van de heiligverklaring
  • 6 mei (20.00 uur) en 3 juni (20.00 uur) twee leesavonden in de pastorie aan de Burg. Stulemeijerlaan in Bergen op Zoom rond de roman ‘De jongen in de gestreepte pyjama’ van auteur John Boyne
  • 11 mei viering van de heiligverklaring van paus Johannes Paulus II in de basiliek van Oudenbosch, die een replica is van de Sint Pieter. De H. Bernardusparochie is in het bezit van een reliek van paus Johannes Paulus II. Op 11 mei wordt deze reliek getoond, een deel van de soutane die paus Johannes Paulus II droeg op 13 mei 1981, de dag van de aanslag op hem.

• De parochie de Bron in Hoogerheide bereidt een catechetisch programma voor in april. De parochie organiseert een drietal lezingen over de thematiek van de bedevaart:
    1) over het leven van Johannes Paulus II
    2) over de geschiedenis van Polen en de spirituele betekenis van de plaatsen die tijdens de reis bezocht worden, en
    3) over de spirituele achtergronden van de zalige paus Johannes Paulus II

Zie de aparte pagina over de bisdombedevaart 2014 op deze site.

Ga ook mee. Meld u nu aan voor de bisdombedevaart!

Afgelopen maand verscheen een speciale uitgave van het Bisdommagazine met informatie over de bedevaart en de inhoudelijke voorbereiding. Parochies in het bisdom van Breda kunnen gratis extra exemplaren van het blad bestellen voor verdere verspreiding via E magazine@bisdombreda.nl.