Nieuwe uitbreidingen bisdomsite

12 januari 2007

Deze week zijn op internet nieuwe pagina’s online gegaan. Dankzij een nieuw beheerprogramma zijn de mogelijkheden van de bisdomsite aanzienlijk uitgebreid.

De meest opvallende uitbreiding is wellicht de ‘poll’ op de homepage. Bezoekers van de site kunnen via deze poll reageren op stellingen.
Daarnaast zijn er meer pagina’s beschikbaar gekomen voor de verschillende onderdelen van het bisdomkantoor. Er is ook een pagina aangemaakt voor benoemingen. Die zullen voortaan niet meer worden opgenomen in de digitale nieuwsbrief.
Ook jubilea krijgen een plek op de site en er is een pagina ‘in memoriam’ aangemaakt voor collega’s van wie we afscheid hebben moeten nemen.

Er kunnen nu ook formulieren worden aangemaakt voor het aanmelden voor activiteiten. Zo kunnen de postzendingen vanuit het bisdomkantoor efficiënter en goedkoper worden georganiseerd. Geen e-mail? Het bisdom heeft een geavanceerd programma voor adressenbeheer, dat bij verzendingen de adressen selecteert van diegenen die geen e-mail hebben. Uiteraard hoopt het bisdom steeds meer mensen per e-mail te kunnen bereiken.

Verder wordt de komende maanden een extranet ontwikkeld om de communicatie tussen parochies en het bisdomkantoor te vergemakkelijken. Dit extranet gaat uiterlijk dit voorjaar online in een eerste versie.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws van het bisdom kan via de diocesane digitale nieuwsbrief. Aanmelden kan via de homepage.