Nieuwe vierdelige serie over barmhartigheid op katholiekleven.nl

21 juni 2016

Met de korte film (6 minuten) ‘Barmhartigheid: De praktijk’ opent katholiekleven.nl een nieuwe vierdelige serie speciaal vanwege het Heilig Jaar van de Barmhartigheid. De reeks belicht het begrip barmhartigheid vanuit diverse invalshoeken. In de loop van de serie komt diaken Vincent de Haas uit het bisdom van Breda aan het woord. Hij spreekt over barmhartigheid en de Kerk.

De eerste aflevering gaat over de praktijk van barmhartigheid. Hierin vertelt diaken Dashorst over de Franciscustafel, een initiatief in Apeldoorn waarbij dak- en thuislozen een gratis maaltijd geserveerd krijgen. In de film vertellen vrijwilligers en gasten wat ze daaraan beleven.

Elke maand wordt een nieuwe aflevering gepubliceerd (met uitzondering van augustus):

• (juni) Barmhartigheid: De praktijk (bekijk de film!)
  • (juli) Barmhartigheid: De wetenschap
  • (september) Barmhartigheid: De Kerk
  • (oktober) Barmhartigheid: Barmhartigheid is…

Zie op katholiekleven.nl: Nieuwe vierdelige serie over barmhartigheid