Nieuwjaarsreceptie 2018

13 december 2017

Deze week wordt via de vicariaten de uitnodiging verstuurd voor de nieuwjaarsreceptie van beide vicariaten van het Bisdom Breda. De nieuwjaarsreceptie vindt plaats op vrijdag 12 januari 2018 om 18.30 uur op Bovendonk te Hoeven (Hofstraat 8).

De uitnodiging wordt verstuurd aan onder meer pastorale beroepskrachten, emeriti en pastoraal werk(st)ers met pensioen, teamassistenten, leden van parochiebesturen en caritasinstellingen en religieuzen. Gevraagd wordt de uitnodiging door te geven aan de leden van de parochiekerncommissies. Alle parochianen en belangstellenden zijn van harte welkom.

Het is een goede traditie in het bisdom om elkaar aan het begin van een nieuw jaar te ontmoeten en een Zalig Nieuwjaar te wensen. Bisschop Liesen zal aanwezig zijn, samen met de leden van het bisdombestuur en de medewerkers van de vicariaten.

Het samenzijn begint om 18.30 uur in de kapel van Priester- en Diakenopleiding Bovendonk met het avondgebed van de Kerk. Vanaf 19.00 uur is er ruim gelegenheid om elkaar te ontmoeten en elkaar alle goeds toe te wensen tijdens de receptie onder genot van een hapje en drankje in de refter van Bovendonk.

Tijdens de receptie zal een bijzondere tentoonstelling worden geopend. Recent verscheen het boek ‘Katholiek Brabant’ van fotograaf Ramon Mangold. Een overzichtstentoonstelling met foto’s uit het boek was de afgelopen maanden te zien in het Museum voor Religieuze Kunst in Uden. Deze tentoonstelling wordt nu op 12 januari voor het Bisdom Breda geopend tijdens de nieuwjaarsreceptie op Bovendonk. Tijdens de receptie is de tentoonstelling voor het eerst in het Bisdom Breda te zien. Tevens is er gelegenheid het fotoboek aan te schaffen.

De nieuwjaarsreceptie duurt tot 22.00 uur.

(Foto: Ingrid Bertens)