Nieuwsbrief ‘Geloof en diaconie’

26 januari 2011

Speciaal vanwege de aandacht voor diaconie en de sociale leer van de Kerk start het bisdom van Breda een nieuwsbrief ‘Geloof en diaconie’. Het eerste nummer ervan is toegestuurd aan de bestuursleden van (inter)parochiële caritas instellingen. Ook degenen die deelnamen of meewerkten aan de diaconale werkbezoeken van de bisschop en zijn staf in 2010 en de Antoniusacademie ontvingen de nieuwe uitgave.

Sociale leer van de Kerk
De nieuwsbrief ‘Geloof en diaconie’ bevat een kort bericht van bisschop Van den Hende aan de lezer, achtergronden van de sociale leer van de Kerk en de vertaling daarvan in het bisdom van Breda, evenals een aankondiging van activiteiten die in 2011 worden georganiseerd.

Belangrijke informatie voor pci’s
De bestuursleden van de (inter)parochiële caritas instellingen ontvangen de nieuwsbrief voortaan tweemaal per jaar. De nieuwsbrief bevat voor hen belangrijke informatie. Onder meer de nieuwe kadercursus diaconie en sociale leer wordt erin aangekondigd, die in september 2011 start.

Geloofsgesprek met de bisschop over de sociale leer van de Kerk
In het begeleidend schrijven aan de (inter)parochiële caritas instellingen wordt ook speciaal gewezen op de uitzending op televisie a.s. zondag 30 januari. Vanaf 9.35 uur is op Nederland 2 het eerste geloofsgesprek te zien uit een serie van zeven gesprekken over de sociale leer van de Kerk. Het eerste geloofsgesprek is een interview met bisschop Van den Hende door Leo Fijen.

Ter informatie naar pastorale beroepskrachten
In de serie nieuwe nieuwsbrieven die het bisdom start verschenen naast ‘Geloof en diaconie’ ook reeds ‘Geloof en onderwijs’ en ‘De opleiding Bovendonk’. De uitgaven komen tot stand in samenwerking van de afdeling pr en informatie en diverse betrokken bisdommedewerkers. Pastorale beroepskrachten in het bisdom ontvingen deze nieuwsbrieven eenmalig per post. Zij kunnen zich abonneren en de nieuwsbrief per post of per e-mail ontvangen.

Abonneren
Abonneren op de nieuwsbrieven kan via het formulier op de website van het bisdom, klik hier. U kunt aangeven of u de uitgave per post wenst te ontvangen of per email.

Bestuursleden van (inter)parochiële caritas instellingen hoeven zich niet te abonneren, maar kunnen via Monique van Delft (E mvdelft@bisdombreda.nl) wel aangeven de nieuwsbrief liever per e-mail te ontvangen.

Download het eerste nummer ‘Geloof en diaconie’, klik hier