Online cursusavond: Hoe houd je een Alphacursus?

25 mei 2020

Het Sint Franciscuscentrum van het Bisdom Breda houdt op woensdag 27 mei een online cursusavond over het organiseren van een Alphacursus. De avond wordt georganiseerd in samenwerking met Alpha Nederland en is bedoeld voor vrijwilligers en pastorale beroepskrachten die nog geen ervaring hebben met Alpha.

De avond wordt geleid door Frank Jansons, relatiemanager van Alpha Nederland en Anke Vos, projectmedewerker parochievernieuwing van het Bisdom Breda. Aan de orde komen de beginselen van Alpha en tips om zelf een Alphacursus in de parochie of thuis op te zetten.

Parochievernieuwing
In het boek ‘Als God renoveert’ van de Canadese priester James Mallon speelt de Alphacursus een belangrijke rol in de vernieuwing van het parochieleven. Fr. Mallon roept op om terug te
keren naar wat de Kerk in de kern is, in zichzelf missionair. Dat wil zeggen: de Kerk helpt mensen om God (beter) te leren kennen en om de relatie met Hem te laten groeien. Leerlingen van Jezus Christus zijn in staat deze missie gestalte te geven. Om God, Jezus te leren kennen en Zijn leerlingen te kunnen worden is Alpha een beproefd hulpmiddel.