Op weg naar de WJD op Palmzondag

15 maart 2015

Jongeren in het bisdom van Breda zijn in februari via Facebook uitgenodigd voor de viering van Palmzondag op 29 maart samen met jongeren uit het bisdom Rotterdam. Inmiddels is ook de flyer met het programma verspreid. Pastorale beroepskrachten worden gevraagd deze onder de aandacht te brengen van de jongeren in de parochies.

De jongeren van de bisdommen Breda en Rotterdam reisden met de Wereldjongerendagen (WJD) 2013 samen naar Brazilië. Ze gingen via Suriname naar Rio de Janiero. Ook vorig jaar vierden ze Palmzondag samen.

Programma
De komende Palmzondagviering op 29 maart vindt plaats in Dordrecht en begint om 12:00 uur met een eucharistieviering. Om 13.15 uur is er een gezamenlijke lunch. Daarna start om 14.00 uur het middagprogramma. Mgr. Van den Hende houdt een inleiding over het thema ‘zalig de armen van Geest, want zij zullen God zien’ en er wordt een boekje over diaconale heiligen aangeboden.

In de middag zijn er twee workshoprondes met verschillende keuzemogelijkheden. Jongeren kunnen creatief, verdiepend of diaconaal aan de slag.

De middag wordt afgesloten met aanbidding en de mogelijkheid het sacrament van boete en verzoening te ontvangen. Ter voorbereiding hierop werd via Facebook een video gedeeld van de WJD 2013. In het voorprogramma in Paramaribo gaf rector Schnell toen een catechese over de biecht. De video werd op Facebook gedeeld in het weekend waarin de Wereldkerk aandacht gaf aan de actie ’24 uur voor de Heer’. Ook hierin stonden aanbidding en het sacrament van boete en verzoening centraal.

Aanmelden
Palmzondag 29 maart 2015: H. Antoniuskerk: Burg. de Raadtsingel 45, 3311 JG, Dordrecht
Reis je zelf, meld je dan aan via de Facebook-pagina van het Jongerenpastoraat Bisdom Rotterdam. Wil je meereizen met anderen vanuit het bisdom Breda, meld je dan aan bij E jong@bisdombreda.nl.

(Palmzodag 2014. Foto: R. Mangold)