Ora et labora in parochies: Bekijk deze zondag het Geloofsgesprek

8 mei 2019

Op zondag 12 mei is Geerten Kok te gast bij Leo Fijen in het Geloofsgesprek op NPO2. Hij vertelt over de bedevaart van het Bisdom Breda naar Italië dit najaar. Aanmelden voor de bijzondere reis kan nog tot 1 juni.

De bisdombedevaart (12-19 oktober 2019) staat in het teken van de heilige Benedictus en de benedictijnse spiritualiteit. Geerten Kok, die de bedevaart mee organiseert, vertelt in het Geloofsgesprek wat de benedictijnse spiritualiteit voor parochies kan betekenen.

Dan gaat het bijvoorbeeld over de balans tussen ‘ora et labora’: bidden en werken. Geerten Kok: “Dit zijn trefwoorden voor de benedictijnse spiritualiteit. In parochies is er vaak veel inzet van parochianen voor de voortgang van het parochieleven, er is veel ‘labora’. Benedictus leert dat voor de goede balans in leven en parochieleven ook ‘ora’ nodig is.”

Zondag 12 mei
10.15 uur Geloofsgesprek
10.30 uur Eucharistieviering vanuit de Basiliek van de H. Johannes de Doper in Oosterhout. Celebrant is pastoor Han Akkermans

Het Geloofsgesprek met Geerten Kok is er één in een serie van drie: Bisdom en KRO-NCRV maken serie Geloofsgesprekken over benedictijnse spiritualiteit