Oud-bisdommedewerker Rogier van Velthoven overleden

27 augustus 2013

Op 16 augustus 2013 overleed in Nunspeet de heer Rogier van Velthoven. Rogier van Velthoven werd in 1926 geboren in Zierikzee. In 1966 kwam hij als bouwinspecteur te werken bij de bouwinspectie van het bisdom van Breda.

Ruim twintig jaar inspecteerde hij de kerkelijke gebouwen en rapporteerde daarover aan de kerkbesturen. Hij was vaak onderweg. In 1987 maakte Roger van Velthoven gebruik van de mogelijkheid om vervroegd met pensioen te gaan. Daarna heeft hij zich als vrijwilliger ingezet voor de H. Laurentiusparochie in Ulvenhout.

Vanuit deze parochiekerk is hij op 23 augustus 2013 begraven.

Rogier van Velthoven is 86 jaar oud geworden.

Zijn weduwe Floor van Velthoven-Pouleijn was van 1970 tot 1991 verbonden aan het bisdomkantoor als medewerkster voor de afdeling financiën. Beiden hebben een grote bijdrage en inzet geleverd in hun werkzame jaren bij het bisdom.