Overlijden Fons Joormann

23 februari 2016

Op 15 februari 2016 overleed in Breda Fons Joormann. Hij was van 1965 tot en met 1988 bouwinspecteur van het bisdom Breda.

Hij vervulde deze functie in de jaren na het Tweede Vaticaanse Concilie. Als gevolg van de implementatie van de liturgische hervormingen van dit concilie, was Joormann nauw betrokken bij de herinrichting van kerken in het bisdom Breda.

“Zelf bewaar ik goede herinneringen aan dhr. Joormann,” zegt Frank van der Linden, de huidige bouwadviseur van het bisdom. “Van beroep was hij architect. Ik heb een jaar van hem mogen leren. Hij was een leermeester. Ik sprak hem dan ook altijd aan met ‘heer’ Joormann. Buiten zijn bijdrage aan de herinrichting van kerken heeft hij ook verschillende pastorieën ontworpen. Het door hem opgebouwde bouwarchief is nog altijd van onschatbare waarde.”