Parochies kunnen nu uitnodigen voor WJD@Home

7 november 2018

Jongeren die niet deel kunnen nemen aan de Wereldjongerendagen (WJD) in Panama kunnen zich nu aanmelden voor WJD@Home op Ameland (25-27 januari). Parochies ontvangen deze week flyers, waarmee ze jongeren uit kunnen nodigen voor wat een bijzonder weekend belooft te worden.

WJD@Home
Tijdens het @Home weekend zal er contact zijn met Nederlandse jongeren in Panama en worden onderdelen live gevolgd, of parallel aangeboden, zoals gesprekken in deelgroepen en catecheses van de bisschoppen. “Vanuit Nederland reizen in januari iets meer dan 100 jongeren naar Panama, waaronder ook jongeren uit het Bisdom Breda. Jongeren die niet mee gaan, maar tóch verbonden willen zijn met de paus en alle jongeren wereldwijd, kunnen deelnemen aan de WJD@Home,” schrijven kapelaan Jochem van Velthoven en tienerwerker Nina Mertens in de brief die parochies bij de flyers ontvangen.

Vlogtraining en talentscout
Speciaal voor deelnemers aan WJD@home en WJD-gangers naar Panama organiseren Jong Katholiek en Katholiekleven.nl een vlogtraining en talentscout. WJD’ers leren op één dag de basis van een journalistiek internetfilmpje. Katholiekleven.nl en Jong Katholiek willen hiermee jong talent op het spoor komen: jongeren die in januari 2019 in Panama en op Ameland de WJD in beeld gaan brengen. Tijdens de training is er veel aandacht voor de praktische aspecten van cameravoering en verhaalopbouw en de vraag hoe je tot een goed journalistiek product komt.