Paus, pelgrims en kardinaal (Nederlandse Dag Rome)

24 november 2016

“Ik vind het heel bijzonder.” “Ik vind het overweldigend.” “Ik vind het fantastisch.” De deelnemers aan de Nederlandse Dag in Rome waren erg onder de indruk. Onder hen waren ook pelgrims uit het bisdom Breda. Op katholiekleven.nl is een video gepubliceerd van dit slotakkoord van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid.

Op dinsdag 15 november waren bijna 2.000 Nederlandse pelgrims bij elkaar in Rome voor de Nederlandse Dag. Ze vierden samen de eucharistie in de Sint Pieter en hadden daarna een ontmoeting met de paus.

“Dit is echt het hoogtepunt van de bedevaart,” vertelt kardinaal Eijk in de video. Hij vindt het fantastisch. “We hebben een hele mooie mis gehad. Dit is voor ons echt de afsluiting ook van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid. Heel veel mensen hebben zich geweldig ingezet om de werken van barmhartigheid gestalte te geven in onze parochies, om de parochies een diaconaal en liefdevol gezicht te geven, om zorg te hebben voor medemensen in nood.”

In zijn toespraak tot paus Franciscus bedankte de kardinaal de paus dan ook hartelijk “voor dit geweldige geschenk” van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid.

Bekijk de video: