Poster voor parochies: Welkom in de kerk

27 mei 2020

Met het oog op de hervatting van de publieke liturgische vieringen, heeft Parochie Breda Centrum een poster gemaakt met kernachtige aanwijzingen voor kerkgangers. De poster hangt in en om de H. Antoniuskathedraal en de H. Catharinakerk en is beschikbaar gesteld voor andere parochies.

De poster is meteen te printen en te gebruiken, maar ook aan te vullen met gegevens van de eigen parochie, zoals de url van de parochiewebsite. Het bestand is eenvoudig aan te passen met programma’s zoals het open source (gratis) pakket Inkscape of Adobe Illustrator.

Pastoor Norbert Schnell ervaart het “als een genade” dat de liturgische vieringen weer kunnen plaatsvinden vanaf 1 juni 2020. ”We kijken er naar uit om iedereen weer in de Antoniuskathedraal en Catharinakerk welkom te heten.” Dit zei hij naar aanleiding van het onlangs verschenen protocol ‘Kerkelijk Leven op anderhalve meter’ van de Nederlandse bisschoppenconferentie.

Fragment van de poster ‘Welkom in de kerk’ – Maker: S. van Roode