Presentatiedag Biddende Moeders in Alphen-Gilze

20 januari 2016

Op donderdagmorgen 25 februari 2016 wordt er door de parochies regio Alphen-Gilze een presentatiedag georganiseerd over het gebedsinitiatief ‘Biddende Moeders’ in Gilze. Deze dag is een initiatief van de Parochie Sint Petrus’ Banden, in samenwerking met Mothers Prayers Nederland en het gezinspastoraat van het bisdom van Breda.

Veel kinderen op de wereld strijden met moeilijkheden. Als ouder lijd je mee als je kind te maken heeft met pesterijen ziekten, schoolproblemen of verslavingen. Ook als je zelf geen (groot)ouder bent kun je veel betekenen voor kinderen hier of ver weg.

Pauline Vermeulen, pastoraal werkster van de parochieregio Alphen-Gilze vertelt hierover: “Op een zaterdagochtend in november werd ik getroffen door een krantenbericht over Syrië in een landelijk dagblad. Drie zusters afkomstig uit diverse veilige landen blijven vrijwillig in de belegerde stad Aleppo in Syrië om de mensen daar bij te staan. Ze zorgen voor een dozijn studentes die in het bisschopshuis verblijven. Ook over de kinderen die daar in schrijnende omstandigheden verblijven. Gezinnen die uiteen gereten zijn. De zusters leven in steeds moeilijkere omstandigheden. Ze doen alles wat in hun vermogen ligt om de mensen daar bij te staan.”

“Biddende (groot)moeders zijn er over de hele wereld. Zij bidden voor hun eigen kinderen, maar ook voor kinderen over de hele wereld. Je hoeft zelf geen kinderen te hebben om je geestelijk moeder te voelen. Daarom ondersteun ik het initiatief van de Biddende Moeders.”

Tijdens de Presentatiedag van Biddende Moeders (9.00 – 12.00 uur) wordt meer verteld over dit initiatief met getuigenissen een DVD over het ontstaan van Biddende Moeders en uitleg. Locatie: Parochiecentrum ‘De Sleutel’, Kerkstraat 116 in Gilze.

Alle moeders, oma’s én vrouwen met een hart voor kinderen zijn van harte welkom.

Aanmelden voor deze dag kan via E secretariaat@bisdombreda.nl