Priesterfeest vicaris Paul Verbeek

24 april 2019

Op dinsdag 23 april vierde bisschoppelijk vicaris Paul Verbeek zijn 25-jarig priesterschap met een eucharistieviering in de Gertrudiskerk in Bergen op Zoom. Bij deze gelegenheid was een nieuwe uitgave van Adveniat verkrijgbaar: ‘Maria die de knopen ontwart’. Het boekje, over drie devoties van paus Franciscus, werd geschreven door Paul Verbeek.

De Gertrudiskerk was tot de laatste stoel gevuld voor de feestelijke viering. Hierbij werd ook het Mariabeeld van de Ommegang voor het eerst weer de kerk ingedragen na een restauratie. Op zondag 30 juni viert Bergen op Zoom een bijzondere editie van de Ommegang. Het is voor de 75e keer dat deze door de straten van de stad trekt.

Aan het eind van de viering las mgr. Harry Lommers namens bisschop Liesen een felicitatiebrief voor. Na de viering, waarin de jubilaris de preek verzorgde en verschillende priesters concelebreerden, was er een vendelgroet op de Markt voor de Gertrudiskerk. Daarna trok de stoet naar het Mollerlyceum, waar velen gebruik maakten van de gelegenheid om Paul persoonlijk te feliciteren.

(Foto’s: Bisdom Breda)