Prijswinnaars teken- en kleurwedstrijd kerkbalans

31 mei 2007

Woensdagmiddag 30 mei 2007 bezochten de prijswinnaars van de jaarlijkse teken- en kleurwedstrijd in het kader van de actie Kerkbalans het bisschopshuis.

De kinderen ontmoetten bisschop-coadjutor Van den Hende, die hen prees voor hun inzet. Daarna gingen de prijswinnaars naar de kathedraal. Middels een ludieke speurtocht vonden ze hun prijzen, die de organisatoren op de preekstoel verstopt hadden.
Door deze ontdekkingstocht maakten ze kennis met verschillende elementen van het kerkgebouw en het kerkelijk leven zoals de preekstoel, de afbeeldingen op het altaar en het levensverhaal van Antonius van Padua Na een kleine versnapering kregen ze een rondleiding door het bisschopshuis. Ze waren duidelijk onder de indruk van de huiskapel van de bisschop en de bibliotheek.
Namens de ouders bedankte de grootvader van een van de deelnemers, J. Cremers, de organisatoren.

“De actie Kerkbalans is van groot belang voor de toekomst van de kerk. Uit de opbrengsten van deze actie worden onder andere de onkosten voor de onderhoud van de gebouwen en de personele kosten betaald. Om deze actie ook bij kinderen bekend te maken organiseren we jaarlijks deze teken- en kleurwedstrijd,” aldus Gerrit van Dieren, die binnen het bisdom verantwoordelijk is voor de actie Kerkbalans.

De prijswinnaars zijn:

Tekenwedstrijd