Publiekslezing over Alphacursus: ‘Wie A zegt’

7 februari 2020

Met de titel ‘Wie A zegt’ houdt Arnoud Drop, directeur van Alpha Nederland, op woensdagavond 19 februari 2020 een publiekslezing in Bergen op Zoom. In zijn lezing gaat hij in op de Alphacursus als aanzet tot parochievernieuwing. De publiekslezing vindt plaats van 19:30 tot 21:30 in de Sint Catherinakapel.

Van cursus naar cultuur
De Alphacursus blijkt een effectief ‘vliegwiel’ voor parochievernieuwing. Wereldwijd volgen 25 miljoen mensen een Alpha. Dankzij de Alphacursus ontmoeten mensen Jezus Christus en maken ze kennis met de kernpunten van het christelijk geloof. In de Alphacursus is in het klein de cultuur aanwezig die nodig is om te groeien naar een missionaire parochie. De Alphacursus verandert levens en kan parochies veranderen.

Arnoud Drop tijdens de startbijeenkomst voor de conferentie ‘Als God renoveert’ op 26 september 2019 – Foto: Bisdom Breda