Sant’Egidio Roosendaal bedankt parochies en PCI’s

16 mei 2018

“De opbrengst (€ 3.250) was boven alle verwachting. Het enorme bedrag is met blijdschap ontvangen.” In een brief bedankt de Gemeenschap van Sant’Egidio Roosendaal iedereen die bij de chrismamis een geldelijke bijdrage heeft geleverd. De chrismamis vond dit jaar plaats op 28 maart in de Sint Josephkerk in Roosendaal. Gastheer was de Sint Norbertusparochie.

In de chrismamis zegent de bisschop de heilige Oliën voor de doopleerlingen en de ziekenzalving en wijdt hij het heilig Chrisma. Volgens goed gebruik houden parochies, gemeenschappen en instellingen hierbij een inzameling voor een diaconaal doel. De Caritas van de Sint Norbertusparochie te Roosendaal had onder andere gekozen voor de Gemeenschap van Sant’Egidio Roosendaal. Sant’Egidio baseert zich op het evangelie. Dienen is daarbij het kernwoord. Jezus zegt: “Ik ben niet gekomen om te worden gediend, maar om te dienen” (Marcus 10, 45).

De Gemeenschap is dankbaar voor de giften en legt in de brief uit hoe ze het bedrag zorgvuldige en goed zal besteden.

Wie de Gemeenschap beter wil leren kennen is welkom op de ontmoetingsavonden. Deze zijn op de derde donderdag van de maand op Kade 23 in Roosendaal (met uitzondering van juli en augustus).

Kerk aan de Kade in Roosendaal.