Schrijf in voor de vijfde Vastenestafette: eerste lustrum

13 februari 2014

Van 5 maart tot en met 16 april vindt de vijfde Vastenestafette plaats. Parochies en caritasinstellingen zijn per brief uitgenodigd om in te tekenen op deze Vastenestafette, waarmee het bisdom van Breda het eerste estafette lustrum viert.

De Vastenestafette start op Aswoensdag in de H. Antoniuskathedraal en wordt tijdens de Chrismaviering in Oudenbosch de Vastenestafette beëindigd.

“Het aantal inschrijvingen voor de vastenestafette groeit steeds en we hopen dat die lijn zich voortzet in 2014,” schrijft secretaris-generaal Ben Hartmann, tevens missiesecretaris. “We voeren dit jaar actie voor projecten in Sierra Leone. In het oosten van dit land vangen zusters van Saint Joseph de Cluny teruggekeerde gezinnen op die als gevolg van de burgeroorlog destijds dit gebied moesten ontvluchten.”

Een activiteit in het kader van de Vastenestafette kan een avond, dagdeel of hele dag duren. Het voornaamste is de drieslag ‘bidden, vasten en dienen’. Parochies en caritas instellingen kunnen deze elementen creatief aan elkaar verbinden. Om een indruk te krijgen kunnen de inschrijvingen en de blog van de vorige Vastenestafettes van 2010, 2011, 2012 en 2013 worden bekeken op de bisdomwebsite.

Ook dit jaar wordt er weer een blog gemaakt. Deze blog vormt de rode draad die de verschillende etappeplaatsen van de estafette met elkaar verbindt.

Ook op de website van de Vastenaktie www.vastenaktie.nl worden ideeën aangereikt en veel extra voorbeelden om mee aan de slag te gaan in de vastentijd.

Het schema van deelnemende parochies en caritasinstellingen zal voor de Vastenestafette 2014 worden gepubliceerd op de website van het bisdom.

Schrijf u nu in!