Sint Franciscuscentrum start Facebook initiatief voor gezinnen

1 april 2020

Het Sint Franciscuscentrum komt met een nieuw initiatief voor gezinnen. Vanaf Palmzondag 5 april 2020 brengt kapelaan Jochem van Velthoven live via Facebook ‘een stukje Kerk in de huiskamer’.

In de Goede Week voor Pasen is er een interactieve live sessie op elke bijzondere dag: Witte Donderdag, Goede Vrijdag, Stille Zaterdag en Paaszondag. Op deze dagen leest hij om 19:00 uur een verhaal gebaseerd op het Evangelie van die dag. De kinderen kunnen via de reacties voorbeden naar hem sturen waar hij direct voor bidt en ten slotte geeft hij hen de zegen. Het initiatief wordt daarna voortgezet op iedere zondag- en woensdagavond.

“Nu gezinnen niet naar de kerk kunnen komen en thuis zitten, willen we in hun huiskamer een stukje Kerk brengen,” legt Van Velthoven uit. Via deze Facebookpagina en de website van het Sint Franciscuscentrum kunnen kinderen en hun ouders kleurplaten en werkjes downloaden om met het Evangelieverhaal aan de slag te gaan.