Studiedag kinderkoor ‘Zingen en liturgie’

20 maart 2007

Op 2 juni vindt in de Sint Josephkerk te Roosendaal (Sint Josephstraat 2) de studiedag kinderkoor “Zingen en liturgie” plaats. De dag begint om 9.00 u. en eindigt om 15.00 u. De kosten bedragen € 5,– inclusief lunch.

Het bisdom Breda en de Nederlandse Gregoriusvereniging bisdom Breda zijn in september 2006 het project Geloof in kinderen onder leiding van Jos de Kreek gestart. Het beoogt de samenwerking tussen basisschool, parochie en ouders te versterken. Door middel van projecten worden kinderen enthousiast gemaakt om samen te zingen en, in de vorm van een spel, actief te zijn in vieringen. De eerste resultaten zijn al zichtbaar en worden op deze dag gepresenteerd. Daarnaast is er gelegenheid kennis te maken met nieuw materiaal zoals de handreiking voor liturgische kinderkoren Zin in zang maar ook de nieuwe uitgaven Sterren van de hemel (Code Music) en het ritme van vieren .

Naast betrokkenen bij de projecten Geloof in kinderen nodigen het bisdom en de diocesane afdeling van de Sint-Gregoriusvereniging ook leden van werkgroepen Kindernevendienst, Eerste Communie en Gezinsvieringen uit. Belangstellenden kunnen zich voor 15 mei opgeven via het inschrijfformulier.