Terugkijktip: de kick-off met fr. James Mallon

4 november 2021

In voorbereiding op de conferentie ‘De Missionaire parochie – Als God renoveert’ vond er op donderdag 28 en vrijdag 29 oktober 2021 een online kick-off evenement plaats. De Canadese priester James Mallon, hoofdspreker op de conferentie op 24 en 25 maart 2022, gaf tijdens de kick-off een inleiding.

De online ontmoeting werd gepresenteerd door Dennis Peters en Els Agten en vond plaats vanuit een professionele studio in Veenendaal. In het programma was fr. James Mallon live te gast voor een inleiding en ging hij in op vragen die live aan hem gesteld werden. Bisschop Liesen, projectmedewerkster Carolien Hoogenboom en pastoraal werkster Heleen van de Reep reageerden vanuit de eigen contact op Mallons verhaal en vertelden hun eigen ervaringen op weg naar een missionaire parochie. Kijkers van de livestream werden uitgenodigd om hun droom te delen: “waar droom je van als je aan de Missionaire Parochie denkt?” Tijdens het programma was er muziek, gebed en interactie via social media. Tijdens een extra Zoom-bijeenkomst op vrijdag 29 oktober werd er over verschillende onderwerpen doorgesproken.

Engelstalig (zonder vertaling)

Met vertaling naar het Nederlands