Terugkijktip: Twee Geloofsgesprekken over parochievernieuwing

26 november 2019

In het programma ‘Geloofsgesprek’ van KRO NCRV werd op 10 en 17 november een interview uitgezonden met diaken Egbert Bornhijm van het Bisdom Breda en projectmedewerker Mirjam Spruit van het Centrum voor Parochiespiritualiteit. Programmamaker Leo Fijen ging met hen in gesprek over het onderwerp parochievernieuwing dat in het Bisdom Breda centraal staat.

De uitzendingen duren ieder ongeveer 15 minuten zijn direct terug te zien via de volgende links:

Bornhijm en Spruit noemen beiden de conferentie ‘de Missionaire parochie – Als God renoveert’ die wordt gehouden op 24 en 25 maart 2020 in Oudenbosch. Op zondag 29 december 2019 komt bisschop Liesen aan het woord in het Geloofsgesprek. Ook hij gaat in op parochievernieuwing. Op het feest van de Heilige Familie vertelt de bisschop over het leerling-zijn van Jezus en wat het betekent om Hem te volgen, ook als parochie.

(Foto’s: screenshots uit het Geloofsgesprek. Laatste foto: Bisdom Breda)