Twee startbijeenkomsten ter voorbereiding op conferentie in 2020

23 juli 2019

Ter voorbereiding op de conferentie ‘De missionaire parochie – Als God renoveert’, worden er twee landelijke startbijeenkomsten gehouden om belangstellenden te informeren en te enthousiasmeren. De bijeenkomsten vinden plaats op donderdagmiddag 26 september 2019 in Hoeven en op donderdagmiddag 3 oktober in Utrecht. Dat staat in een uitnodigingsbrief die op 22 juli landelijk verspreid is door de organisatie van de conferentie.

Als God renoveert
De conferentie zelf vindt plaats op dinsdag 24 maart en woensdag 25 maart 2020 in Oudenbosch. Voor deze gelegenheid komt de Canadese priester James Mallon, auteur van het boek ‘Divine Renovation’ (‘Als God renoveert’) op uitnodiging van bisschop Liesen naar Nederland. De uitnodiging wordt gedragen door vele landelijke partners.

Met hoop en visie inzetten voor een missionaire parochie
“Het doel van de conferentie,” zo meldt de uitnodiging, “is om katholieken te mobiliseren om zich (opnieuw) met hoop en visie in te zetten voor een missionaire parochie met impact op haar directe omgeving. Het boek ‘Als God renoveert’ staat ook bij protestanten in Nederland en Vlaanderen in de belangstelling. Onze protestantse broeders en zusters zijn dan ook van harte welkom op de conferentie.” Bij de opzet van de conferentie zijn verschillende landelijke partners betrokken, zoals het Centrum voor Parochiespiritualiteit, Alpha Nederland, Katholiek Alpha Centrum en Xpand.

Logo
Om de herkenbaarheid van de conferentie te vergroten heeft de organisatie ervoor gekozen een eigen beeldmerk te laten ontwerpen. Het logo zal onder meer terugkomen op de campagnewebsite die binnenkort gelanceerd wordt en gebruikt worden in een folder die eveneens binnenkort verschijnt.