Tweede prijs folderwedstrijd Kerkbalans voor parochie Heilige Geest uit Rijen, Hulten en Molenschot

27 januari 2017

De R.-K. Parochie Heilige Geest uit Rijen, Hulten en Molenschat in het bisdom Breda heeft de tweede prijs (€ 1000,-) gewonnen in de wedstrijd ‘Beste folder Actie Kerkbalans 2017’. De jury prijst het frisse, blauwe kleurgebruik en de aantrekkelijke vormgeving. De eerste prijs ging dit keer naar de Hervormde gemeente De Rank uit Staphorst-Rouveen.

In totaal werden er dit jaar 87 folderontwerpen ingezonden, minder dan vorig jaar, maar wel met een goed kwaliteitsniveau, waardoor het voor de jury nog niet eenvoudig was om een winnaar te kiezen. De  jury  beoordeelde de  ingezonden  folders  op  een  aantal  aspecten  als  originaliteit,  vormgeving,  illustraties en  tekst.  Daarnaast  werd  gekeken  naar  de  fondsenwervende  kracht,  de  mate  van  aansluiting  bij  de  lokale  doelgroep  en  de  algehele  indruk  die  de  folder  achterlaat.

De  jury  bestond  uit:  mw.  Ineke  van  der  Ouderaa,  juryvoorzitter,  adviseur  marketing  en  merkpositionering, mw.  Elly  de  Haan-Verduyn,  secretaris  van  de  ICG,  lid  Raad  Plaatselijke  Geldwerving  (RPG)  en dhr.  mr.  J.L.W.M.  Zuijdwijk,  voorzitter  ICG,  econoom  Aartsbisdom  Utrecht.

Kijk voor meer informatie en het juryrapport op www.kerkbalans.nl

(Bron: www.rkkerk.nl)