‘Vakantiebestemming’ voor collecte chrismaviering

17 juli 2015

Om het diaconale gezicht van de Kerk te laten zien is er tijdens de chrismaviering altijd een inzameling en een goed doel voor de collecte. De collecte van de chrismaviering kreeg dit jaar een ‘vakantiebestemming’, namelijk de stichting Kerk en Toerisme die het campingpastoraat behartigt in de omgeving van Gilze, waar de chrismaviering werd gevierd.

Tijdens de collecte is € 3.388,16 opgehaald. De stichting Kerk en Toerisme behartigt het campingpastoraat. Dit is op verzoek van een aantal campinghouders op hun campings actief. Het campingpastoraat is oecumenisch van opzet. De katholieke parochie werkt nauw samen met de lokale protestantse gemeente. Op de campings bevinden zich caravans waar zowel protestantse als katholieke pastorale beroepskrachten gebruik van maken. Zij ontvangen ook een kleine vergoeding voor hun maaltijden.

Tijdens de chrismaviering nodigt het bisdom parochies uit gaven aan te brengen die tijdens de offergave worden aangedragen. De gaven zijn naar het AZC in Gilze gegaan: kleding en speelgoed voor de kinderen. Daarbij hebben de parochies in de regio Alphen-Gilze dankzij de gaven van de chrismamis de asielzoekers iets extra’s kunnen geven voor Pasen.

Inzameling van de chrismaviering op woensdag 1 april 2015 in de parochiekerk van Sint Petrus’ Banden te Gilze. (Foto: J. Wouters)