Veertigdagentijd begonnen

26 februari 2007

De veertigdagentijd is op aswoensdag begonnen. Gedurende deze tijd bereiden katholieken zich voor op het paasfeest, het hoogtepunt van het kerkelijk jaar. Ze doen dit door zich te beperken in eten en drinken (vasten), zich extra toe te leggen op gebed en bezinning en mee te doen aan diaconale activiteiten zoals de vastenaktie.

Verschillende parochies organiseren koffiestops en vastenmaaltijden. Op de website van het bisdom verschijnen hierover herhaaldelijk berichten. De rubriek Geloof en Leven staat de komende periode in het teken van de Veertigdagentijd. Hierop staan inspirerende teksten, bezinningen en tips om in het persoonlijke leven vorm te geven aan deze periode van het kerkelijk jaar.

Op de homepage staat de poll in het teken van de vasten. Jongere generaties zijn vaak beter bekend met de ramadan dan met het christelijke vasten. "Is het tijd om meer zichtbaar te vasten?" vraagt de poll u. Stemmen