Vieringen met bisschoppen in de Goede Week en met Pasen

3 april 2007

Bisschop Muskens en bisschop-coadjutor Van den Hende zullen tijdens de Goede Week en Pasen verschillende vieringen verzorgen. Bisschop Muskens gaat voor in de Chrismaviering op woensdag 4 april 2007. Deze vindt plaats in de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw van Bijstand in Baarle-Nassau.
Op Witte Donderdag (5 april) leidt bisschop Muskens de plechtigheden van Witte Donderdag in de kerk van het Begijnhof te Breda. De eucharistieviering begint om 19.00 u.
Bisschop-coadjutor Van den Hende gaat voor in de Paaswake op zaterdag 7 april om 21.00 u. in de Antoniuskathedraal te Breda. De Begijnhofschola onder leiding van zr. Marie-Louise Egbers verzorgt de gezangen.
Traditiegetrouw celebreert bisschop Muskens de Hoogmis op Paasmorgen (8 april) in de H. Maria Magdalenakerk te Goes. De Zeeuwse Koorschool onder leiding van Marcel van Westen verzorgt de gezangen in deze feestelijke eucharistieviering. De eucharistieviering begint om 10.30 u.
Op Tweede Paasdag is bisschop Muskens aanwezig bij de cantatedienst in de Antoniuskathedraal. Deze dienst begint om 16.00 u. Het koor I Buoni Antichi zingt de cantate “Bleib bei uns denn es wird Abend werden”. Ds. P. Warmenhoven verzorgt de overweging.