Vormelingen helpen bij vastenmaaltijd Hoogerheide

10 april 2019

Op woendag 3 april 2019 sloot de parochiekern Hoogerheide van parochie de Bron zich aan bij de vastenestafette. De parochiekern deed dit met een vastenmaaltijd in het parochiecentrum te Hoogerheide. Vormelingen uit de parochie hielpen mee.

De Parochiële Caritasinstelling van parochie De Bron organiseerde de vastenmaaltijd. “Vrijwilligers hebben drie soorten soep gekookt,” vertelt Petra van Pul van de Caritas. “We aten groentesoep, Chinese tomatensoep en courgettesoep.”

De vastenmaaltijd is een onderdeel van het voorbereidingsprogramma op het vormsel. Petra: “Acht vormelingen hebben meegeholpen om de maaltijd tot een succes te maken. Ze sneden het brood, lazen voorbeden voor en dienden de soep op.”

Vrijwilligers en deelnemers keken samen naar een film van de Vastenactie. “We hebben ook aandacht besteed aan het project dat wij ondersteunen,” vervolgt Petra van Pul. “Het gaat in onze parochie om het waterproject op het Indonesische eiland Flores. Diaken Ryan Keetelaar was bij de avond aanwezig. Hij leidde een gebedsviering. Het was een mooie avond.”

(Foto: Bisdom Breda)