Wereldjongerendag 2014: 13 april Palmzondag

3 april 2014

Op 13 april wordt wereldwijd de 29ste Wereldjongerendag gevierd. In het verlengde van de gezamenlijke reis naar de Wereldjongerendagen 2013 in Rio de Janeiro zijn jongeren in het bisdom van Breda uitgenodigd voor de gezamenlijke Palmzondagviering met jongeren uit het bisdom Rotterdam.

Jongeren uit Den Haag hebben een afwisselend programma samengesteld. Om 10.30 uur start de dag met de Palmzondagviering in de Marthakerk, Hoefkade 623 te Den Haag. Mgr. Van den Hende is daarin celebrant.

’s Middags houdt de bisschop van Rotterdam een korte catechese over het thema dat paus Franciscus uitkoos voor deze Wereldjongerendag: ‘Zalig de armen van geest, want aan hen behoort het rijk der hemelen’(Mat 5,3). In kleine groepen wordt hier daarna over nagepraat.

Daarna zijn er diverse workshops: over de Goede Week, het sacrament van Boete en Verzoening en een creatieve workshop. Tot slot is er een activiteit rond M25 waarin er samen kleding wordt gesorteerd voor de allerarmsten in Oost-Europa en Afrika.

Meer informatie:
Marthakerk te Den Haag
Zondag 13 april, van 10:30 tot 17:30
(Er rijdt een gratis bus vanaf Breda CS, vertrek 8.30 uur.)
Jongeren kunnen zich aanmelden via de facebookpagina van Jong Bisdom Breda

De Wereldjongerendag wordt een groot feest! Foto: feest in Rio de Janeiro bij de WJD 2013. (Foto: R. Mangold)