Wereldmaaltijd in Heinkenszand (Vastenestafette)

23 maart 2017

De Pater Damiaanparochie, grotendeels gelegen op het schiereiland Zuid Beveland, organiseerde in het kader van de Vastenactie op woensdag 22 maart 2017 een wereldmaaltijd. Wiel Hacking, pastoraal werker in de parochie legt het principe van de wereldmaaltijd uit. “Een wereldmaaltijd is een sobere maaltijd. Je eet zoveel als je zou eten, wanneer het voedsel eerlijk over alle mensen verdeeld is. We aten nu een bord linzensoep, brood en yoghurt als dessert.”

“Na de maaltijd keken we naar de campagnefilm van de Vastenactie over geweld in El Salvador. Ik heb de mensen gevraagd om te letten op het positieve in de film. Dit lukte. De hoop en de blijdschap van de mensen raakte ons, ondanks de armoede en het geweld waaronder de mensen lijden. Daar kunnen wij van leren,” aldus Wiel Hacking.