WJD-bijeenkomst op Palmzondag

27 maart 2013

In Nieuwerkerk aan den IJssel kwamen op Palmzondag zondag 24 maart jongeren uit het bisdom van Breda samen met jongeren uit het bisdom Rotterdam. Mgr. van den Hende hield een catechese over het thema van de WJD: ‘Ga en maak alle volkeren tot leerlingen’.

In groepjes gingen de 40 jongeren hier met elkaar op door. In het middagprogramma waren een tweetal workshoprondes: creatief, kerk en kunst, getuigen zijn en getuigen van je geloof. In de workshops werden jongeren uitgedaagd een boodschap aan paus Franciscus te verbeelden, getuigen te zijn in spelvorm, een beeld te geven hoe je dagelijks je geloof vorm geeft en werd uitleg gegeven bij de aanwezige symboliek in het kerkgebouw.

Na een gebedsviering werd de dag afgesloten met een feestelijke BBQ.

De dag was voor jongeren uit parochies en WJD-gangers uit de bisdommen Breda en Rotterdam. In juli dit jaar vertrekken zij naar Zuid-Amerika om een voorbereidingsprogramma in Suriname te hebben en vervolgens de WJD in Rio de Janeiro.

Video’s

(Foto: P. van Mulken)